Politycy w mediach społecznościowych
W ostatnich latach kampanie wyborcze z billboardów i telewizji zaczęła przenosić się do mediów społecznościowych. To najłatwiejszy sposób do komunikowania się polityków z wyborcami, a później wszystkimi mieszkańcami. Dotyczy to zarówno polityków krajowych, jak i samorządowych. Ci drudzy tym bardziej, gdyż są bezpośrednio rozliczani ze swoich obietnic wyborczych, oraz pokazują się wśród mieszkańców swoich małych ojczyzn. To, jak działają, pokazuje ich popularność, zwłaszcza na tle liczby mieszkańców ich miast.
Ranking popularności prezydentów polskich miast
Strona portalsamorzadowy.pl przygotowała ranking popularności prezydentów miast na podstawie odsetka liczby obserwujących włodarzy wobec liczby mieszkańców. Na podium znalazło się tylko jedno miasto wojewódzkie. Pierwsze miejsce należy do prezydenta Starachowic Marka Materka (którego obserwuje 138,87 procenta mieszkańców miasta), drugie miejsce zajmuje prezydent Siemianowic Śląskich, Rafał Piech z wynikiem 136,95 proc. mieszkańców. Oznacza to, że tych włodarzy obserwują nie tylko mieszkańcy ich miast, ale także osoby spoza. Trzecie miejsce należy do prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy - Rafała Trzaskowskiego, którego obserwuje ponad 1,6 mln osób, czyli blisko 88 procent mieszkańców.
Prezydenci wielkopolskich miast w mediach społecznościowych
Prezydenci sześciu wielkopolskich miast (Poznania, Ostrowa Wielkopolskiego, Kalisza, Konina, Piły i Leszna) są aktywni w mediach społecznościowych, mniej lub bardziej. Liczbowo zdecydowanie najwięcej obserwujących ma prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak, jednak patrząc przez pryzmat odsetka liczby mieszkańców, nie zajmuje on pierwszego miejsca. Ostatnie miejsce zajmuje je w obydwu kategoriach.