Podszywanie się pod pracownika banku to popularna i niestety skuteczna metoda przestępstw
Policjanci gostyńskiej komendy przyjęli zawiadomienie o oszustwie. Do mieszkanki powiatu gostyńskiego zadzwonił oszust podający się za pracownika banku poinformował ją, że jej środki finansowe są zagrożone, dlatego musi je przelać na tzw. „bezpieczne konto”. Oszust nakłonił kobietę do podania danych umożliwiających logowanie się do konta osobistego. Następnie pokrzywdzona wykonała nieautoryzowaną transakcję i straciła 20 tysięcy złotych.
Polecany artykuł:
Jak się bronić przed oszustami?
- Możesz zweryfikować tożsamość dzwoniącego pracownika . Podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedz, że chcesz zweryfikować jego tożsamość w aplikacji lub serwisie internetowym. Pracownik wyśle do Ciebie swoją wizytówkę. Pamiętaj nie będzie to wiadomość SMS. Więcej o wizytówkach znajdziesz na stronach banku.
- Nie działaj pod wpływem emocji. Jeśli rozmówca wywołuje na Tobie presję czasu, rozłącz się i zadzwoń samodzielnie na infolinię.
- Nie pobieraj żadnej aplikacji – pracownik banku nigdy nie zachęcają do pobierania żadnych aplikacji służących do zabezpieczenia konta.
- Nigdy nie loguj się do bankowości internetowej w trakcie, kiedy udostępniasz komuś zawartość swojego pulpitu – oszuści mogą w ten sposób przejąć Twoje dane uwierzytelniające.
- Nie udostępniaj nikomu poufnych danych, np. loginu i hasła, numeru swojej karty płatniczej, zapisanego na odwrocie karty kodu CVV lub numeru PESEL – pracownicy banku nigdy nie proszą o takie dane.
- Jeśli rozmowa wzbudza Twój niepokój lub wątpliwości rozłącz się, a następnie połącz się z bankiem lub instytucją, której przedstawiciel dzwonił. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
Polecany artykuł: