Ekspresowa "Piątka" będzie płatna. Ile zapłacą kierowcy?
Opłata w wysokości kilkudziesięciu złotych dla pojazdów o wadze powyżej 3,5 tony ma obowiązywać od pierwszego listopada na odcinku S5 od Poznania do Rydzyny.
Wprowadzenie opłat na S5 spowoduje, według wielu przewidywań przeniesienie przynajmniej połowy tranzytu, tego najbardziej uciążliwego dla mieszkańców, czyli tranzytu TIR-ów i autobusów znowu na starą drogę "piątkę". Znowu pod oknami mieszkańców będą jeździły TIR-y. Całą dobę - mówił poseł Pis, Jan Dziedziczak.
Opłaty dla kierowców na S5 w okolicy Leszna
Poseł Jan Dziedziczak z Prawa i Sprawiedliwości mówi, że chce, aby rząd wprowadził regulacje, które uniemożliwią ciężarówkom z wielkich koncernów omijanie S5 i jazdę starą "piątką".
Jeżeli nie będzie wprowadzonej ochrony dla mieszkańców wzdłuż starej "piątki" nie powinna być wprowadzana opłata na S5 - dodaje parlamentarzysta.
Jan Dziedziczak proponuje, by wprowadzić przepustki dla właścicieli małych lokalnych firm. Na ich podstawie kierowcy aut ciężarowych mogliby jeździć starą piątką.