Nowa-stara trasa
Prace na linii kolejowej nr 360 między Gostyniem a Kąkolewem obejmują kompleksową wymianę infrastruktury na odcinku o długości ponad 21 km. Na wzmocnionym podłożu zamontowany zostanie nowy tor. Szyny połączone będą bezstykowo, by zwiększyć komfort podróży i zmniejszyć hałas generowany przez przejeżdżające pociągi.
- Dla podróżnych przygotujemy wygodne przystanki w Gostyniu, Goli, Hersztupowie, Krzemieniewie i Garzynie. Wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie do pociągów. Będą dogodne dojścia, przystosowane także do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się. Na nowych peronach ułożymy antypoślizgową nawierzchnię, na której zamontujemy wiaty, ławki, jasne oświetlenie i czytelne informacje. Dla sprawnych przejazdów pociągów zamontujemy na trasie nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Bezpieczeństwo zwiększy remont 21 przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. w Gostyniu, Goli, Hersztupowie, Krzemieniewie, Garzynie i Kąkolewie - mówi Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Inwestycja realizowana będzie w ramach rządowego programu Kolej Plus i kosztować będzie ponad 155 mln złotych netto. Prace wykona Zakład Robót Budowlanych DOM.
- Przewidujemy, że wszystkie prace skończymy w I kwartale 2029 roku. Po zakończonych pracach pociągi napędzane trakcją spalinową będą mogły pojechać jednotorową trasą z prędkością 120 km/h (pociągi pasażerskie) oraz 80 km/h (pociągi towarowe). Możliwe będą wygodne przejazdy do Leszna i dalej do Poznania - dodaje R. Śledziński.
Obecnie linia kolejowa z Gostynia do Kąkolewa wykorzystywana jest wyłącznie w ruchu towarowym.
Polecany artykuł: